Re: (deb-cat) LibreOffice i MariaDB/MySQL

El Mon, Oct 02, 2023 at 10:52:12AM +0200, Narcis Garcia deia:

> Necessito reduir els requisits tècnics al mínim, i el meu objectiu és que
> l'usuari només hagi de tenir LibreOffice i saber la seva credencial.
> Si s'han d'instal·lar «extres» això complica les possibilitats d'èxit.

No estic segur que el libreoffice sol inclogui totes les extensions
necessàries per acedir a MySQL, o a tots els sgbd possibles.

MySQL té un client de base de dades gràfic (MySQL Workbench), però no
tinc clar que un usuari final s'hi trobi molt còmode.

Si no aparentment hi ha aplicacions que no ho he provat com per dir
si et serveixen, però em fa por que puguin espantar usuaris. Si vols mirar,
sense masssa fe...

kexi, ferret, kettle (pentaho data integration)

Però sembla matar mosques a canonades, no sé, és per altres mena de feines...

> Sembla que si, que és indiferent.

Vaja.

> I els camps d'autocomptador numèric, no compten.

Ara que ho dius això em sona com d'alguna prova fa mooolt de temps.
Crec que no ho vaig poder arreglar i vaig acabar havent de posar un
trigger al MySQL per una cosa que en teoria no calia.

> Necessito que es pugui fer amb una aplicació d'escriptori, independentment
> de què algun dia es desenvolupi una interfície web, que no podrà dependre de
> CMS que condicionin tot.
>

> El problema és requerir que l'usuari s'hagi d'instal·lar cosetes, i què això
> sigui viable amb GNU, Windows, etc.

No sé què dir-te. No em sona que la gent tingui als seus escriptoris
aplicacions genèriques d'actualitzar bases de dades que valguin gran
cosa.

Llavors si ha de ser d'escriptori, però no vols que hagin d'instal·lar
gran cosa...  difícil. Si te'n surts ja ens ho expliques.

Si, ja, el libreoffice base hauria de servir. Però jo les vegades que
el vaig provar (poc i fa temps) no em va semblar tan perfecte i
superpolit i infalible com per deixar gaire sols als usuaris,
dependent de qui fossin... Potser simplement vaig ser jo que no en
sabia o no m'hi vaig dedicar prou.