Re: mail --> mutt

El 16/6/23 a les 21:26, Jordi ha escrit:
[...]

2023-06-15, 10:29 (+0200); Jordi escriu:
Ja fa un temps vaig voler configurar postfix i alguna altra cosa
i no
me'n vaig sortir, el que tinc ara son aplicacions que envien
notificacions o redirigeixo la sortida a mail o a mutt segons si
vull
local o remotament.

Entenc que filtres el correu segons qui el genera. Ho dic perquè hi ha una opció més potent fent servir sieve (el que uso jo està al paquet del GNU mailutils). En la configuració que tinc a la feina (la consulto quan hi arribi, ho vaig muntar fa temps) redirigeixo correus locals del cron d'un mateix usuari segons criteris tal com l'assumpte o una paraula clau del cos a diferents bústies locals, de tal forma que em resulta molt més fàcil anar a cercar quelcom si ho necessito, puix en alguns casos tinc correus cada cinc minuts.

En el meu cas faig redireccions a bústies locals, però el llenguatge de sieve permet moltes més possibilitats, entre elles el reenviament de correus. Clar que, per això, necessites que el teu agent de correu local pugui fer entrega remota, el que ens porta a la segona part.

Exacte, algunes notificacions amb mail i altres més importants amb mutt
perquè arribin a l'ordinador de casa via el servidor de correu que
utilitzo (runbox). És així per evitar que al final, i com ha passat
alguna vegada, per algun error s'han enviat massa notificacions i al
final van a la carpeta spam o bé em passo de quota.

La meva primera opció era enviar totes les notificacions directament a
l'ordinador de casa, però ho vaig descartar perquè no tenia forma de
veure si era prou segur, i tampoc vull deixar un sucós servidor smtp
mal configurat.

Una cosa que podries provar és si l'enviament directe de correu des del servidor que el genera a la teva bústia funciona. Això depèn de bastants factors i pot ser que avui funcioni i demà ja no: és una opció que no recomano si els correus són importants i/o el muntatge ha de durar en el temps. Ajuda bastant que el servidor que l'enviï tingui IP fixa.

Alternativament, també si el remitent té IP fixa, podries arribar a configurar un SMTP d'entrada local a destinació però limitant-lo, tant a configuració del propi MTA (exim4 ho permet) com a nivell de tallafoc per acceptar connexions únicament des de la direcció IP que t'interessa, i en cap cas permetent el relay de correu.