Iceweasel + sqlite + NFS

Bones família

Fa temps que volia escriure aquest correu i ara acabo de trobar uns minuts per fer-ho.

Diria que a mitjans del 2010, reconec que no m'he mirat el changelog de l'iceweasel, la penya de les idees lluminoses de Firefox va decidir emprar sqlite per gestionar les adreces d'interès i que se jo què més que abans es gestionava amb els benvolguts i estimats fitxers de text pla, el cas és que  des de llavors he hagut d'alliçonar al personal de l'escola perquè s'acostumin a emprar d'altres navegadors, patxejar el Moodle perquè l'htmlarea no era amic ni amb Chrome ni amb Epiphany, i d'altres feines endebades, a banda la tasca ingent i gairebé impossible fer entendre als usuaris el motiu de perquè si fan anar l'Iceweasel ofeguen al servidor. Pensava que amb el temps, mainstream s'adonaria del maldecap que suposa i que donarien alguna alternativa, ara mateix està a punt de sortir la versió 4 i veig que la cosa continua igual, així que he decidit migrar els perfils dels usuaris a algun lloc del disc local físic i enllaçar-los a la posició que els correspon amb ànim d'alliberar als discs durs del servidor de la càrrega de milers d'operacions, la idea és fer alguna cosa com:

debian:~# cat /usr/local/bin/iceprofile
#!/bin/sh

desti="/media/sda7"

usuari=$(id -un)

file /home/$usuari/.mozilla | grep link &> /dev/null

if [ $? == 0 ]; then

#El perfil ja s'ha traslladat al disc dur local

exit 0

else

#Trasllat del perfil al disc dur local

mv /home/$usuari/.mozilla $desti/.mozilla_$usuari

ln -s $desti/.mozilla_$usuari /home/$usuari/.mozilla

fi

I forçar que l'usuari ho executi durant l'arrencada, hores d'ara i gairebé des de que va "desaparèixer" KDE 3.5.10, hem estat anant de floreta en floreta, LXDE, Xfce4 i finalment la cosa ha quedat amb Gnome ( si m'ho diuen fa uns anys m'hagués posat a riure ).

I la pregunta? ... doncs si algú de vosaltres s'ha trobat el mateix desgavell i com ho ha resol.