Re: el so no xuta

Jo porto bastants dies barallant-me amb el so; tenia el problema que es carregaven molts mòduls, que després no podia descarregar perquè estaven usant-se, i només m'anava el so per a xine (però el control de volum havia de ser el de gnome).... tot de coses molt extranyes, o sigui que vaig acabar buscant els fitxers de configuració dels mòduls "/etc/modules" que es carreguen al iniciar i vaig borrar d'allà qualsevol referència als mòduls de so (també vaig veure que hi havia alguns mòduls repetits i els vaig deixar sols una vegada). Tot seguit vaig instal·lar amb el programa "modconf" els mòduls que necessitava i llestos.

PD: pel mig també vaig jugar una estona borrant coses a "/etc/modutils/alsa-base" (aquest el vaig buidar totalment) i a d'altres llocs; però no sé si això és necessari.

espero que et sigui d'ajuda, i si algú em pot explicar què vaig fer m'agradaria saber-ho, això de fer coses sense saber què faig em fa sentir molt ignorant.

En/na calbasi ha escrit:

Jo l'altre dia em vaig liar la manta al cap amb aquest tema (em va
passar en 2 dels 3 ordinadors on he posar debian, quin rotllo!!!).
Sembla que es freqüent, no sé perquè, que els mòduls de l'alsa i de
l'oss es molestin entre ells. Jo vaig trobar la calu, després de molt
mirar, aquí:

cal mirar aqui http://www.alsa-project.org

i aqui:

----------

http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=228947

Your system is detecting your soundcard and loading the OSS module (i810_audio) so its unable to load the ALSA driver (snd_intel8x0).

I don't know why the OSS sound is not working (since its module is
loaded), so I think the bether solution is to fix the ALSA. To do this you have to prevent the OSS module from been loaded so the system can load the ALSA. Try adding the folling line on your /etc/discover.conf

   code:

skip i810_audio

En el meu cas vaig anul·lar tots els mòduls excepte els de l'alsa. no et
puc passar la info concreta perquè era l'ordinador del meu sogre (a 30km
de distància :-)

Espero que t'ajudi!

Joan