Re: funcionament estrany del teclat + nova pregunta

jo tinc aixo (una mica diferent pero no se si afecta...

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "XkbModel" "pc104"
        Option      "XkbLayout" "es"
EndSection

crec que el meu teclat te 104 i no 105 tecles (algu sap quina es la tecla en questio que marca la diferencia?)

en fi, per la resta, no tinc ni idea de que et pot passar.

per cert, aixo m'ha fet recordar:
"a mi no em va l'euro" (obro kwrite i quan premo l'euro em surt un espai en blanc) i no ho acabo d'entendre: iso8859-15 no l'hauria d'incloure? què em falta?

vinga merci un cop mes

En/na pau ha escrit:
hola! Tot i que sé que és un tema recurrent, torno a llençar-lo a la llista, per què no hi ha manera... el teclat no em funciona. Concretament, és la tecla Alt gr la que no va, en pic entro a l'entorn gràfic (amb la consola no hi ha problema).
Uso sarge i, des d'un dels darrers upgrade se'm va 'dpkg-reconfigurar' algun paquet, i no sé quin..

he mirat diversos missatges publicats a la llista, i he comprovat els diferents possibles errors (o males configuracions), que són:

- l'/etc/X11/XF86Config-4 on, a la secció del teclat, hi tinc:

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "CoreKeyboard"
        Option "XkbRules" "xfree86"
        Option "XkbModel" "pc105"
        Option "XkbLayout" "es"
EndSection

- possible bug de l'xbase-client, segons diuen a: http://lists.debian.org/debian-x/2004/03/msg03602.html
però reinstal·lant (i purgant) les X i tot allò relacionat amb el kde no he aconseguit res de res.

- he reconfigurat l'xfree86-server, i uns quants paquets més, però res de res....

utilitzant xev , obtinc:
KeyRelease event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3a, subw 0x0, time 1204383, (-660,58), root:(182,594),
    state 0x0, keycode 113 (keysym 0xfe03, ISO_Level3_Shift), same_screen YES,
    XLookupString gives 0 bytes:  ""

quan apreto la tecla alt gr. és a dir, que el meu Alt gr és el maleït ISO_Level3_Shift , i funciona perquè quan l'apreto, l'xev reacciona.

també he provat de mapejar-ho directament amb l'xmodmap, però me l'han desaconsellat i de totes maneres tampoc vaig aconseguir el resultat esperat.

La veritat és que ja no sé on mirar, només sé que tot just m'apareix la pantalla del kdm sol·licitant l'user i la pass, allà ja no em funciona l'Alt gr. alguna idea nova??
moltes gràcies per avançat....

salutacions,
pau.