Re: [DCs] DDTP - állapot debian-l10n-hungarian AT lists DOT debian DOT org

Idézés SZERVÁC Attila <sas@321.hu>:

>  a http://www.debian.hu -ra kikerült egy link, amely a nyáron bejelentett
>  debian-l10n-hungarian AT lists DOT debian DOT org -ra mutat,
>  és amely nagy öröm. Köszönjük !

Bizony!

>  amint az ismeretes a Debian születésnapján a nyáron megpróbáltunk
> belehúzni a magyar DDTP projectbe egy webes közösségi fordítómodell
> segítségével. Bár eredetileg saját rendszert terveztünk, de mivel
> kicsúsztunk az időből, ezért John Zero segítségével hirtelen beüzemeltük
> az OOhu rendszert, amely nagyon alkalmas a feladatra.
>
>  Ez jelenleg itt működik:
>
>  https://office.fsf.hu/trans-ddtp

JohnZero-val egyeztettem legutóbb a konferencián is, és amint kész az új LME
vas, át fog kerülni oda a felület, remélhetőleg szorosan integrálva a ddtc
szoftverrel (amit Nico barátunk fejleszt, és a debian-x party-n mutatott be
nekünk), mint backend szoftver, ami a ddtp-vel fogja bonyolítani a komunikációt.

>  A cél az, hogy néhány héten belül új lendületet kapjon a project,
> illetve, hogy a sarge kiadásáig (ez még kicsit odébb van) jelentős
> előrelépés történjen.
>
>  Az erőforrásra, ötletekre szükség van, ezért adódott, hogy újra felhívjuk
> a figyelmet a Debian magyarítását koordináló

Az új LME vason a terveim szerint tehát a következő környezetek kerülnek majd
kialakításra:

- LME Debian Csoport honlapja (csoportmunkát segítő portállal kiegészítve)
- trans-ddtp+ddtc
  (itt jegyzem meg, hogy a konferencián atya megmutatta azt az új oohu-nak szánt
fordító-felületet, amin dolgozik. A mostani hétvégi újabb oohu fordításon
remélem, hogy valamilyen formában meg fog jelenni az)
- Magyar Deian WiKi (a wikipedia.org-os MediaWiki szoftverrel)
- Magyar Debian BTS
  (erről volt ötletelés a debian-users-hungarian és a debian-devel listán is)
- a sympa nevű levelezőlista-szoftver, ahova legalább a debian@lists.linux.hu át
fog vondorolni (az oohu és az uhu is azt használja. Nekem is sokkal jobban tetszik).

A fenti projektek nagyban hozzá fognak tudni járulni ahhoz, hogy a különböző
magyar Debian közösségek számára kialakulhasson egy origó.
Remélem, hogy a www.debian.hu -val egyre szorosabb kapcsolatot tudunk
kialakítani. Én úgy látom, hogy ennek semmilyen akadálya nincs, csak meg kell
lépni :)

Üdv,
Csan  alias  Janos Holanyi
Debian Group leader - Association of Hungarian Linux Users
gpg --keyserver hkp://pgp.mit.edu --recv-keys 82CBB661