Re: [RFR] man://manpages-l10n/attributes.7.po (1/3)

Hallo Helge,
hier habe ich nur zwei Anmerkungen in einem Abschnitt.
Viele Grüße,
Christoph

> msgid ""
> "Being MT-Safe does not imply a function is atomic, nor that it uses any of "
> "the memory synchronization mechanisms POSIX exposes to users.  It is even "
> "possible that calling MT-Safe functions in sequence does not yield an MT-"
> "Safe combination.  For example, having a thread call two MT-Safe functions "
> "one right after the other does not guarantee behavior equivalent to atomic "
> "execution of a combination of both functions, since concurrent calls in "
> "other threads may interfere in a destructive way."
> [...]
Die erste Zeile beinhaltet mMn ein werder...noch Konstrukt.
s/bedeutet nicht/bedeutet werder/
Letzter Nebensatz - nicht 1:1 übersetzt aber vielleicht klarer:
"da sich nebenläufige Aufrufe in verschiedenen Threads destruktiv beeinflussen können."