Re: DDTP e-mail-interface: enkele observaties

Hoi Frans,

On 07-11-15 18:32, Frans Spiesschaert wrote:
> Toch vraag ik mij af of we er niet goed aan zouden doen om via de
> mailinglijst debian-i18n te vragen om de server de codering voor
> Nederlands standaard op UTF-8 te laten zetten. De pagina
> https://www.debian.org/international/l10n/ddtp vermeldt namelijk "Please
> note that the server assumes a fixed encoding for your translation."

Ik weet niet zeker of dit alleen inpact op het vertaalwerk (denk
eigenlijk van wel). Of hangt hier ook de encoding vanaf op ieders eigen
computer (ik heb hier geen NL vertaling om te checken. In dat laatste
geval vereist deze wijziging iets meer uitzoekwerk om er zeker van te
zijn dat het niet elder mis gaat. Maar verder ben ik voor het wijzigen
naar UTF-8.

Overigens maakt het voor veel vertaling zoals gezegt niet veel uit. Wij
gebruiken in het Nederlands niet super veel non-ASCII karakters.

Paul