Re: [RFR] po-debconf://pconsole (5 strings)

On Wednesday 04 April 2007, Frans Pop wrote:

> Sorry maar ik ben het volledig met Benno eens.
>
> "gedacht" ken ik persoonlijk alleen in een expressie als "dat had je
> gedacht".

google geeft aan dat alle 3 de vormen ongeveer even veel gebruikt worden :)

> Mijn Van Dale heeft:
> van gedachte zijn: van plan zijn
> van gedachte(n) veranderen: van plan veranderen
>
> Daarnaast heeft het:
> gedacht', o. (-en), (Zuidn.) gedachte

<shrug>vlaams vs nederlands dus</shrug>

ok, ik pas het aan naar gedachte

<tongue in cheek>
wij vlamingen zijn over 't algemeen toch flexibeler in aanvaarden van
taalgebruik van Nederland dan omgekeerd
<tongue in cheek>

P.S.
online vandale geeft [Belg., inf.] gedachte, idee.
MIS 't is natuurlijk Vlaams en geen Belgisch, dat laatste is een
nationaliteit en geen taal :)
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)